Másfélmillió lépés Magyarországon

Bodajktól Zircig a Bakonyban (14/10)

1978 | Ismeretterjesztő

Magyar Televízió Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság

A Másfélmillió lépés Magyarországon stábja kétévnyi előkészítő munkát követően, 1979. július 31-én indult neki az Országos Kéktúra megtételének annak akkori keleti végpontjától, a Nagy-Milictől. A túra összesen több mint ezer kilométer megtétele után az Írott-kőnél végződött. A hónapokig tartó gyaloglás és forgatás alatt sok települést, számtalan tájat, szokást, érdekes embert mutattak meg azon céllal, hogy kedvet csináljanak a túrázáshoz, illetve Magyarország megismeréséhez. A sorozatban előforduló települések, helyek, műemlékek és egyéb érdekességek történetét, nevezetességeit a helyieken túl több állandó szakértő (akik egyben a túrázó csapat tagjai is voltak) igyekezett bemutatni; Dercsényi Balázs a műemlékeket, Juhász Árpád a helyszínek geológiáját, Paládi-Kovács Attila a néprajzot és Dr. Pócs Tamás a növényeket. A mai adásban Bodajktól az elhagyott vízimalmokkal szegélyezett Gaja völgyben folytattuk utunkat. Balinka után egy nagy vadaskerten átkelve jutottunk el Isztimérig, majd két csoportra oszolva részint a Barokk völgyben, részint a Melár fennsíkon át értünk be Csőszpusztára, és bújtunk, kúsztunk le az Alba Regia barlangba. A szélmalmairól nevezetes Tés után szép bükkerdőben ereszkedtünk le ismét a Gaja patakhoz, ennek völgyében felkerestük a római fürdő kis zuhatagát, majd innen gyalogoltunk el az arborétumáról, múzeumáról, műemlékkönyvtáráról nevezetes Zircre.

Bozai József (Műsor résztvevő), Eszterhás István (Műsor résztvevő), Fellegi Imre (Műsor résztvevő), Richter Alajos (Műsor résztvevő), Sinkó László (Narrátor), Stenszky Gyula (Operatőr), Szabados Tamás (Operatőr), Tóth Sándor (Műsor résztvevő), Zirci Szövetkezeti Munkáskórus (Műsor résztvevő), Zsuffa István (Műsor résztvevő)