Budapest
Kácsor László
Budapest, 1968. december 21. A MÁVAUT - Ikarus kísérleti emeletes autóbusz sajtóbemutatóján parkol a Lenin körút 40 szám előtt. Az Autóközlekedési Tröszt megrendelésére építette meg a 20. számú Autóközlekedési Vállalat (AKÖV) Enyedi László főmérnök és Nagy Sándor mérnök vezetésével két darab Ikarus 556-os városi busz felhaszálásával, ezért Bikarusznak is becézik. Az autóbusz 180 lóerős motorral működik, hosszúsága csaknem 11, szélessége 2,5 a magassága pedig 4,25 méter. Az alsó szinten 36, az emeleten pedig 28 utas foglalhat helyet. Az utasáramlás egy irányú, az ülőkalauz helyét a hátsó peronon, a lépcső alatti részen helyezték el, ahol jelzőlámpa mutatja, hogy az emeleten levő ülések közül még hány szabad. Az alsó szinten ugyanakkor még 36 állóhely is rendelkezésre állt, így a jármű teljes befogadóképessége eléri a 100 főt. A prototípusban a Járműfejlesztési Intézet (JáFI) által kifejlesztett hathengeres, DL-619-es Csepel-erőforrás dolgozik. A tervek szerint januárban állítják forgalomba Pécsett. MTI Fotó: Kácsor László