
A magyar autóversenyzés tragikus csillaga
Az első magyar Formula 1-es pilóta lehetett volna az ígéretes tehetségű Kesjár Csaba. A lehetőség kapujában egy tragikus versenybaleset törte derékba pályafutását.
Karakter
2022.02.09 | olvasási idő: kb. 2 perc
Már gyermekkorának világát is a benzingőz és a motorok füstje töltötte be. Az 1962. február 9-én Budapesten született Kesjár Csaba hamar belekóstolt az autóversenyzésbe, nem függetlenül a családi hagyománytól. Nagyapját, id. Kesjár Jánost motorkerékpár-versenyzőként és motoros Grand Prix résztvevők sikeres felkészítőjeként, édesapját kitűnő salakmotorosként jegyezték. Már 13 évesen, gokarversenyzőként megmutatta oroszlánkörmeit, 1980-ban és 1981-ben magyar bajnoki címet szerzett.

Magasabb osztályba lépve a hazai hegyi és pályaversenyzés hozott sikert számára, a Formula Easter kategóriában 1982-től egymást követő négy évben lett magyar bajnok. Mind versenyzői képességei, mind személyiségének és megjelenésének vonzereje arra indítatta, hogy az autóversenyzés csúcskategóriájának számító Formula 1 első magyar világsztárja legyen. Ráadásul 1986. óta hazai állomásként, a mogyoródi Hungaroring is bekapcsolódott a „száguldó cirkusznak” keresztelt versenysorozatba. A sztárrá válás előszobáját a Formula Ford kategória osztrák bajnoksága jelentett, amit 1986-ban megnyert.
Az 1987-es Magyar Nagydíj hétvégéjén tesztelhette a Zakspeed csapat Formula 1-es autóját, így ő lett az első magyar versenyző egy F1-es pilótaülésében. Az ígéretesen induló karrierre azonban 1988-ban június 24-én egy baleset örökre pontot tett. Kesjár Csaba 26 évesen ezen a hétvégén szenvedett halálos sérülést az NSZK Forma-3-as bajnokság Norisringen tartott edzésén. Minden valószínség szerint egy végzetes műszaki hiba miatt, autója fékezés nélkül, 200 km/órás sebességgel a korlátok közé vágódott.
BORÍTÓKÉP: Budapest, 1987. szeptember 13. Kesjár Csaba autóversenyző a rajt előtt a Hungaroringen szeptember 12-én és 13-án megrendezett Szuper-Kupa Nemzetközi Gyorsasági Autóversenyen. MTI Fotó. Készítette: Németh Ferenc. Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum. Azonosító: MTI-FOTO-900196
Kedves Olvasó, folyamatosan bővülő Fotótárunkban jelenleg több mint 312 ezer fénykép közül válogathat. Ha cikkünk felkeltette érdeklődését, ide kattintva számos további érdekes felvételt talál.
45 éve történt a Boráros téri HÉV-baleset
1978-ban ezen a napon a délutáni csúcsforgalomban vált fékezhetetlenné a Csepeli HÉV a Boráros téri végállomáson, ami az egyik legsúlyosabb budapesti HÉV-balesethez vezetett.
Az ország legismertebb terapeutája
Mácsai Pál sokoldalú művész: színész, zenész, költő. Eltekintve a megszokott köszöntőktől és életút-bemutatástól, ezúttal ritkán hallott, látott felvételekkel, és egy szívet melengető történet felidézésével lepjük meg őt és olvasóinkat, ekképp kívánva boldog születésnapot.
Dajka Margit, az igazi Bors néni
Különleges női művészsorsokat bemutató sorozatunkban a legendás Dajka Margit fordulatos életét idézzük meg. Személyesen ismerte Adyt, rajongói leveleket kapott Móricztól, és már gyerekként eltartotta a családját a rikkancslányból lett korszakos zseni.
Repülés határok között
Jó fél évszázada ért véget a hazai menetrend szerinti belföldi légi járatok kora. Egykor gyorsan és megfizethető áron lehetett velük eljutni az ország egyik részéből a másikba.